Komu warto zlecić zarządzanie budynkiem komercyjnym?

Firmy zajmujące się profesjonalnym zarządzaniem nieruchomościami, zwykle specjalizują się w konkretnych usługach. Niektóre z nich zarządzają jedynie wspólnotami mieszkaniowymi, podczas gdy inne zajmują się raczej budynkami komercyjnymi i biurowcami. Zadania zarządcy w obu przypadkach różnią się nieco od siebie, dlatego warto wybierać wyspecjalizowane firmy, które doskonale wiedzą, na czym polega zarządzanie budynkami komercyjnymi i są w stanie realnie wpłynąć na zainteresowanie firmami najemców budynku oraz ilość odwiedzających je klientów. Dobry zarządca buduje prestiż konkretnego budynku, a jednocześnie musi również zadbać o jego stan techniczny.

Czym zajmuje się zarządca budynku?

Niezależnie od rodzaju samego budynku, rolą zarządcy jest dbanie o jego jak najlepszy stan techniczny, wykonywanie wszelkich napraw oraz remontów części wspólnych. Poza tym, zarządca dba również o opłacanie wszystkich rachunków za media, ogrzewanie i prąd oraz o stan zieleni znajdującej się przed budynkiem. Zarządzanie budynkami komercyjnymi oznacza również konieczność pracy w kierunku promowania nieruchomości, wyróżniania jej na tle innych, konkurencyjnych i reklamy. Dobry zarządca musi posiadać bardzo szeroki zakres wiedzy z dziedziny administrowania nieruchomościami, prawa, rachunkowości i funkcjonowania samego budynku. W przypadku jakichkolwiek problemów z oświetleniem, kanalizacją, czy ogrzewaniem, to zarządca odpowiada za to, aby jak najszybciej dokonać napraw i usunąć usterkę.

Jak znaleźć dobrego zarządcę nieruchomości?

Poszukując firmy, która ma zająć się administrowaniem budynkiem i dbaniem o jego stan techniczny, najlepiej polegać na opiniach innych osób, które miały już okazję korzystać z usług podobnej. Zwykle wśród znajomych można znaleźć przynajmniej kilka osób, które będą w stanie polecić najlepszego zarządcę w mieście. Warto zwrócić również uwagę na opinie, jakie można znaleźć w Internecie. Nie zawsze duża firma to najlepszy wybór. Niekiedy mniejsze firmy, które posiadają mniej klientów, są w stanie znacznie lepiej poznać ich indywidualne potrzeby.